onsdag 14 april 2010

Turkos och andra vårfärger

Vilka härliga dagar vi har haft! Sol, sol, sol och ännu mera sol! Underbart! Jag vill direkt sätta på mig färgglada kläder och skor, gärna vårfärger! Turkos är en av mina favoriter :) Många associerar nog turkos med själva färgen, men kanske inte alla vet att turkos är en halvädelsten. Med sin unika färgton har den använts till smycken och dekorativa inlägg under flera tusen år. Jag har några smycken med den här stenen hemma. De har jag köpt i Ryssland. :) Idag hade jag på mig kläder i turkosa färgen och kanske pga var jag på ett strålande humör! Men det finns ju många andra härliga vårfärger som t ex grön, blå och rosa i alla möjliga nyanser! Rulla ner och inspireras! Ja, förresten, jag var inne på min favvosida http://www.lillahemmahuset.se/ och hittat mycket fina smycken av Spira Design. Det blir nog en liten beställning snart! :)


En liten glimt av dagens outfit med matchande smycken, halsbandet från SNÖ, ringen och örhängen är av silver med turkos pärlemor, köpta i Ryssland:




Härliga smycken från Spira Design:





Vad är Din favoritfärg? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar