söndag 7 november 2010

Söndagsbilden :)

Det här är mitt bidrag till Söndagsbild hos Fabriken! Piano och pianomusik är en väldigt stor del av mitt liv! Jag skulle nog inte kunna leva utan det instrumentet... Jag är också väldigt glad att jag har världens bästa yrke, pianopedagog och pianist! Jag är också glad att jag träffar fantastiskt duktiga musiker som jag kan spela tillsammans på mitt jobb!
Vägen till mitt drömarbete har varit lång... Som utlänning måste man bekräfta och bevisa vad man kan och går för dubbelt så mycket än en infödd svensk (tror jag i alla fall).
Jag har kämpat i många år och äntligen är jag en av de lyckligaste människor som kan hålla på med det jag älskar, alltså med piano, både spela och undervisa :)



Vad har du för drömyrke/arbete? :)

4 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter med att ha sitt drömyrke! Jag arbetar som IVA-sjuksköterska och trivs kanon med det.... men tänk om man kunde försörja sig på något konstnärligt. Något hantverk av något slag.... Nu har jag bara det som hobby och jag älskar min hobby!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Vem vet, hobby kan ju växa fram till något man kan försörja sig med! Man ska aldrig sluta drömma! :)
    kram

    SvaraRadera
  3. men mamma om du inte ett piano skulle finnas så skulle inet du vet att det fanns"!!<3

    SvaraRadera
  4. Fina du är, min lilla sötnos! :) <3

    SvaraRadera