fredag 25 februari 2011

Fortsätter med LCHF :)

Sedan ca 3 månader tillbaka äter jag enligt LCHF- metod. Jag har redan skrivit om det här. Magen fungerar fortfarande hur bra som helst! Nu har jag glömt hur det är att ha nästan ständigt uppblåst mage och magont! :) Det roliga att på jobbet blir vi flera som äter så. Jag ska också vara med i LCHF-grupp på Facebook där vi ska byta recept med varandra och ge varandra tips och råd inom den metoden!
Här är tips på bra böcker om Du vill komma igång med LCHF. Jag har också hittat flera bra matbloggar om LCHF där man kan blir inspirerad av många smaskiga recept!


Jag kommer att fortsätta så klart med Veckans mat där de flesta recept är LCHF-baserade men också ska jag lägga ut olika enstaka recept som jag har provat under kategorin LCHF - ett sätt att leva och må bra.
Här kommer recept på en mycket god Bärsmoothie:

Du behöver:
till 2 portioner:
1 dl turkisk yoghut
1 dl vispgrädde
1 dl frusna bär (gärna hallon)
1 dl osötad bubbelvatten (t ex Loka)

Så här gör Du:
Kör allt i blender tills alla bär är finfördelade. Häll upp i höga glas!

Smoothie är mycket mättande!

1 kommentar: