tisdag 8 mars 2011

Tisdagstema hos Fabriken :)

När det gäller val av golvet så går jag först efter det praktiska och sedan plussar jag på det estetiska och det snygga... Jag är lite (eller kanske mycket) av pedant! :) Därför är det väldigt mycket för mig att ha sådana golv där damm och smuts syns ytterst lite! I vårt nya Spa-rum har vi valt just sådant golv! En snygg nyans av grå färg! Jag tog med mig hem en klinkersplatta och kollade under några dagar hur dammet och smuts har samlats på den för att sedan konstatera: japp! jättebra! syns nästan ingenting! vi tar den!


Samma platta använde vi på specialbyggda "vägg/avdelare" som delar Bada-delen och Vila-delen:



Psst! Jag som är så noga med att städa har inte dammsugit/städat det här golvet på ganska länge... Dammet syns ju nänstan ingenting!





Nästa sommar planerar vi att renovera vårt kök (äntligen!), då komme jag välja ungefär samma färg på vårt nya köksgolv!



2 kommentarer:

  1. Jag la in ett grått golv i vårt förra kök men VARJE liten smula syntes. Fick sopa konstant, det gör jag aldrig om.
    Skymtar grön "mosaik" = me like :)

    SvaraRadera
  2. Du kanske har rätt... för man äter ju inte i badrummet... då blir det inga smulor... ska nog tänka ordentligt efter innan nästa sommar! :)

    SvaraRadera