torsdag 29 december 2011

Nyårsbuffé 2012 :)

Bara för att jag själv ska kunna gå tillbaka till det här inlägget om ett år lägger jag ut alla rätter vi ska ha till vårt Nyårsfirande!
Som jag nämnt tidigare så blir det nån slags Nyårsbuffé hemma hos oss! Vissa av maträtter kommer jag att länka till recepthemsidor, vissa kommer jag lägga ut både bilder och recept senare...

Förrätter:
1. Minitacopajer
2. Pizzasnurror
3. Laxröra som serveras i små glas
4. Spett med mozarella och kocktailtomater
5. Skagenröra som serveras i små glas
6. Kycklingspett


Varmrätter:
1. Marinerad italiensk fläskfilé
2. Fläskfilé med valnöts- vitlöks- och mozzarellatäcke


Tillbehör:
1. Klyftpotatis
2. Vitlökssmörfrästa harricots verts
3. Zuchinni- och portabelloröra toppad med fetaost.
4. Sallad på babyspenat, ruccola, grönsallad, gurka och tomater

Efterätt:
1. Rocky Road cheescake
2. LCHFcheescake med bärtopping

Som Du ser så är de flesta maträtterna är LCHF anpassade, bara några är "vanliga" till våra gäster som inte äter LCHF...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar