måndag 27 februari 2012

Nytt i köket och planer på att laga min favvo rysksoppa, Borstj :)

Jag har sportlov nu! Det är en fördel att jobba på Kulturskolan! :) Och min man har en ledig vecka! Vilken tajming! :) Vi har tillbringat nästan hela dagen tillsammans, bara han och jag... (sonen jobbar, dottern på dagläger med sin konståkning)... Vi har varit och shoppat, fikat, storhandlat och allmänt haft det så trevligt! :)
I julas både min man och jag fått var sitt presentkort att handla på var sin favvoaffär från vår son. Idag har vi äntligen köpt saker för våra presentkort! Maken har köpt en snygg fleecejacka från Peak... det är nästan det enda klädmärke han tycker om... och jag har köpt knivställ från Bodum! Har kollat på det länge men varit snål... så nu passade det perfekt att köpa det för presentkort! :)


Snyggt och rött (så klart) ;)


Nu är alla mina favvoknivar samlade på samma plats! :)


Och på spisen står en kastrull med köttben och vatten i... vad kan det bli av det då... jo, köttbuljong/bas till Rödbetssoppa (Bortsj). Man får ju egentligen inte äta rotsaker när man äter lågkolhydratkost... men jag kommer att byta potatis mot rättika... och lite morötter och rödbetor kommer nog inte göra nån stor skada... Återkommer med receptet på soppan! :)

1 kommentar:

  1. Självklart får du sno recept :) bara du berättar var dom kommer ifrån!
    (tycker det är schysst att hänvisa till källan :)
    Kramar

    SvaraRadera