torsdag 16 februari 2012

Valnötsbröd, glutenfritt så klart :)

Jag har inspirerats av Erika och bakat Valnötsbröd. Jag har anpassat recept efter mina smaker.


Här är receptet på Valnötsbröd:
Du behöver:
5-6 ägg
50 g smält smör/kokosfett
1 dl kokosnötmjöl
1 dl krossade linfrön
0,5 dl fibrex (finns att köpa på ICA)
1 dl grovhackade valnötter
1 msk hampafrön
1 msk psylliumfrön
Så här gör Du:
1. Vispa ägg och tillsätt smält smör/kokosfett.
2. Blanda in torra ingredienser.
3. Baka i en brödform som är bakplåtspappersklädd 175-200 grader i ca 35-40 minuter.


Man kan också använda brödet till krutonger:



2 kommentarer:

  1. ser gottigt ut! Har gjort ngt liknande men inte m fibrex....tycker det blir lite spånaktigt med det.....fast då va det nog i en cheescakebotten....så kanske skulle testa detta ngn dag :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att jag kunde inspirera. :-)
    Jag har också bakat bröd idag... ska fyllaupp frysen så det finns ett bra tag framöver.

    SvaraRadera