torsdag 5 april 2012

Baconlindade lövbiffsrullader med chilikryddad färskost :)

Jag har snöat in mig på rullader... ;) Denna gång blev det lövbiffsrullader! Mums!


Här är receptet på Baconlindade lövbiffsrullader med chilikryddad färskost:
Du behöver:
6-8 stora lövbiffar
2 paket bacon
salt och peppar
Fyllning:
125 g färskost
1 msk hackad chili (fryst från Findus)
salt
1-2 pressade vitlöksklyftor
Så här gör Du:
1. Blanda färskost med kryddor.


2. Lägg ca 1 msk fyllning på varje lövbiff och rulla ihop.


3. Linda in 1-2 skivor bacon runt varje rullad.


4. Stek rulladerna runt om i smör i en stekpanna. Lägg över dem i en ugnsäker form och stek klart i ugnen, 225 grader, ca 20-25 minuter.


5. Servera lövbiffsrulladerna med smörstekt blomkål.


7 kommentarer:

  1. Fastän det är morgon och jag inte har ätit frukost än så blir jag väldans sugen på de här rulladerna. Har ett paket i frysen, så till minste sonens förtjusning tror jag att vi ska prova detta i påskhelgen. Han är en "rulladgourmet".

    Påsk-kramizar!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för din kommentar hos mig!
    Uppskattar det verkligen! Man får liksom tänka om när man plockar bort grädde o cream fraich!
    Ska absolut kika på dina recept!

    I påsk blir det en del grädd produkter, när man är hos föräldrarna och så! Men min tanke är att kunna käka grädde cream fraich nån gång i bland! Får inget sug av dem, bara utebliven vikt nedgång och det är ju inte kul"

    Trevlig påsk!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Bra Lchf tips! Det ser ju super gått ut! Tack för tipset!
    Önskar dig en glad och fin påsk också ♥ kram CC

    SvaraRadera
  4. Ser jättegott ut, fyllningen är säkert god i vanliga köttfärsbiffar också! Har lyckats missa att det finns fryst chili, nu ska jag skaffa det!
    Önskar dig en trevlig och skön påskhelg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj, så gott! Rullader är ju aldrig fel, speciellt inte med bacon runt om.

    SvaraRadera
  6. Rullader är jättegott. Hoppas att du har en härlig påsk!

    SvaraRadera
  7. Provade just detta, blev fantastiskt gott, gjorde några småändringar.
    blandade ½ philadelphiaost med bonjour 4 peppar sedan strimlade jag Santa Marias soltorkade tomater (tycker S-M smakar absolut bäst) och blandede det med "osten".
    sen innan jag rullade ihop dem så en nypa mozzarella riven ost.
    Servera med en vinsås och hemmagjord klftpotatis! Gudomligt!

    SvaraRadera