torsdag 7 juni 2012

Wraps med två olika röror/dressingar till picknick i Rosendals trädgård i Stockholm :)

Igår var vi som många andra lediga... och vi passade på och åkte till Stockholm för att hämta ut våra ryska pass på ryska ambassaden (där hade man en vanlig dag, eftersom man går efter ryska helg- och röda dagar) och för att ha en picknick i Rosendals trädgård. Ja, just det, glömde... shoppa gjorde vi också! :)
Till picknickkorgen gjorde jag bl a wraps med kycklingfyllning och majonnäs- och fetaoströran. Till dottern gjorde jag en annan röra/dressing då hon tycker inte om fetaost.  


Här är recept på Wraps med kyckling och majonnäs- och fetaoströra:
Du behöver:
7-8 wraps.
1 paket fetaost gjord på getmjölk (jag brukar köpa märke Zeta)
stekta kycklingfiléer skurna i små bitar (svårt att skriva exakt mått... blir det över kan Du använda kycklingbitarna till t ex en sallad)
tomater, skivade
gurka, avlånga skivor
grön salladsmix (jag tog italiensk: babyspenat, ruccola och mangold)
majonnäs (hemmagjord så klart)
färsk basilikablad
Forest Blend krydda från Santa Maria
Så här gör Du:
1. Stek wraps enligt detta recept.



2. Rör ihop majonnäs med smulad fetaost, tillsätt basilkablad och krydda med forest blend.
3. Lägg salladsbalndning på wraps, sedan gurkskivor, tomatskivor och till sist kycklingbitar.
4. Fördela fetaoströra ovanpå kycklingbitarna. Rulla ihop wraps och vira in den i plastfolje.



Här är recept på Dotterns dressing:
Du behöver:
2 dl creme fraiche
1-2 tsk tomatpuré
1 tsk salt
1 tsk lime/citronsaft
1 msk provencale örter
Så här gör Du:
Blanda ihop allt och låt stå en stund i kylskåpet.


Mums för wraps i denna soliga Stockholm på vår picknick! :)


27 kommentarer:

  1. Himmel så gott detta ser ut !! Mysigt med lite utflykt ..
    Tänkte någon dag göra "storstek" av wraps så man har i frysen under sommaren .. går ju iof fort att steka men ibland blir det spontant och då ska det ju gå så fort!
    Ha en mysig kväll!
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättebra idé att frysa in wraps/pannkakor! Ska också göra så! :)
      Kram

      Radera
  2. Ser jättesmaskigt ut, perfekt till sommarens utflykter! Låter kul med besök på Rosendals trädgård, dit måste jag åka nångång!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så vackert där! Vi ska åka dit igen nån gång i sommar tillsammans med vår hund, Dasha! :)
      Ha det gott du med!

      Radera
  3. Det ser underbart gott ut!! =) Kram till dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, smaskens, smaskens! :)
      Kram till dig också!

      Radera
  4. Mmm, ser jätte smarrigt ut!

    Kram C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de här wraps är så otroligt goda! :)
      Kram

      Radera
  5. Åh så gott !
    Är i sthl nu! Är här på två dagars jobb!
    Var och käkade på en mysig Italiensk resturang i gamla stan som heter Michelagelo!
    Det blev entrecote , kryddsmör och sallad!
    Nu sova för jag gick upp 4:45 i morse!
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, vilken god mat! Denna restaurang måste vi också besöka! :) Hopas du får sova ut dig ordentligt! :)
      Kram kram

      Radera
  6. Vilka wraps! Måste vara väldigt mättande och goda :) Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jättemättande! En wraps räcker till en måltid! :)
      Ha det fint du med!
      Kram

      Radera
  7. Svar
    1. Wrapsen är otroligt goda! Min favvomat för tillfället! :)
      Kram

      Radera
  8. Åh dessa fantastiska wraps <3 längtar nästan efter att bli hungrig o då ställa mig och fixa ihop en smarrig en ;)
    O du blogga ska jag inte glömma!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... och jag tänker på dig varje gång jag gör dessa smarriga wraps! :)
      Kram till dig!

      Radera
  9. Gott recept Lana, det ska jag testa!

    Gissa vad jag har i kylen just nu till helgen:) Jo egenmarinerade soltorkade tomater. Stort TACK för tipset! Jag har "donat" ihop en himla gooodoftande marinad och jag kan nästan inte "hia" mig tills jag får smaka.

    Trevlig helg om vi inte hörs innan.
    Kramizar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att jag kunde inspirera dig! Receptet på marinad vill jag gärna ha! :)
      Trevlig helg på dig med! :)
      Kram

      Radera
  10. Mumsfilibabba :D Gott!

    FF går bra, har tränat varje dag och har inte tröttnat ännu. Kommer nog en dip om en vecka säkert då de inte är lika kul längre :D Jag har varit med i FF tidigare och lagt upp ett schema tillsammans med en vän :D Jag gör allt hemma. Har både löpband, spinningcykel och hantar hemma :D HA en toppenhelg och sköt om dig!kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att ha så mycket redskap hemma för att kunna träna precis när man vill! :)
      Kram

      Radera
  11. Åh det låter ju så gott, Jag älskar röror och klet. Hoppas du får en underbar lördag.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar också röror! Köpte igår en rökig fetaost från Fontana, den var såååå god! :)
      Kram

      Radera
  12. Sv.. Ja det är ostchips, så gott tycker jag. Men du äter inte ost va!?
    Ha en skön lördag!! Här skiner solen .. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med solen! Vi har mulet här... :(
      Jo, lagrad, hård ost klarar jag av att äta... :) Dina ostchips ska jag absolut testa!
      Kram

      Radera
  13. Åh det ser riktigt smaskens ut :)

    Svar: Tack! Ja det är helt säkert vatten. Smygvägde mig imorse igen och ett halvkilo har försvunnit sen igår, så nåt händer i alla fall.

    Ha en fin lördag! kram

    SvaraRadera
  14. Ja gör de vettja, säg gärna hur de blev så kan jag med testa :D
    Ha en toppen lördag! kramar ifrån mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Så fort jag lagat den, så återkommer med resultat! :)

      Radera