fredag 10 maj 2013

Lata och energilösa dagar :(

Min andra lediga dag på den här långa helgen...Utvilad? Inte precis... Vet inte...det som om kroppen inte vill släppa den här tröttheten...går som en yr zombie runt i huset...ingen laga-mat-lust, ingen fixa-fint-på-altanen-lust, ingen lust att planera dotterns födelsedag till nästa vecka...ingen lust till nånting med andra ord... :( 
Var ska jag nu ta energi ifrån...misstänker att det är fortfarande mitt sköldkörtel-problem som spökar...Har bokat ny tid hos läkare plus har varit i kontakt med en privat läkare som ska titta på mina symptom som har kommit tillbaka trots att blodprov är bra enligt min "vanliga" läkare... :( 
Nu har jag klagat tillräckligt...räcker...för det är inte så roligt att läsa inlägg från en grinig person! ;)
Till sena frukost/brunchen har jag skrapat mig ihop från soffan och stekte en omelett med babyspenat. Enkelt, gott och mättande!

Så här gjorde jag:
Först fräste jag babyspenat i smör. 


Sedan vispade jag 3 ägg med 1 msk vatten och 2 msk min hemmagjorda majonnäs. Sedan hällde jag äggvispet över babyspenat och blandat allt ihop.


Och sedan stekte jag omeletten på medelvärme.


I kylen hittade jag portabello som maken stekte igår. Det blev ett smarrigt tillbehör till min omelett.


I onsdags efter jobbet tvingade jag mig att göra ett "hjälteinsats" (i mina trötta ögon i alla fall)... Jag klippte Dasha! Mycket päls klipptes av! :)
På vårt lokala hund-spa fanns det inga lediga tider på klippning fram tills augusti (!) så jag bestämde mig att klippa henne själv! Är rätt nöjd med resultatet med tanke på att det är första gången jag klipper henne! :)
Nu kommer vi sammanlagt att spara 2600 kronor per år på att klippa hennes klor och päls själva! :)


Min lilla sötis! Varje kväll "borrar" jag mitt ansikte in i hennes päls och ligger en stund så med henne i hopp om att få massor med endorfiner från hennes varma och mjuka päls och kropp! :)
Älskar henne så mycket!


17 kommentarer:

  1. Styrkekram! Hoppas det löser sig med sköldkörteln. Vilken söt hund och snyggt jobb du gjort! Ha en fin helg, kram!

    SvaraRadera
  2. Tusan va jobbigt det är när man blir så där orkeslös :( hoppas din nya doktor har någon bra ide!
    Så söt hon är din lilla älskling :)

    Kraaaaam <3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  3. Trötthet och energilöshet är så jobbigt! Bra ändå att du försöker ta tag i det.

    Den där hunden är så himla söt!

    Många kramar!/M

    SvaraRadera
  4. Hoppas det blir bättre med energin! Vilka underbara bilder på den lilla vovven, hon är bedårande!

    SvaraRadera
  5. här är receptet på våfflorna: http://cyklingminpassion.blogspot.se/2013/02/kokosvafflor-alla-hjartans-dag-present.html

    jag brukar lägga till lite fiberhusk bara och ibland något mer kokosmjölk och ett mindre ägg.

    Usch, jag hoppas att du ska bli bättre snart. Bra att du ska besöka läkaren. Sänder massvis med energi <3 Hon är för söt Dasha. Vad fint det blev, förstår att du är nöjd <3 kramar

    SvaraRadera
  6. Hoppas verkligen att du får rätt hjälp snart så att du känner dig piggare! Vilken ljuvlig liten vovve, förstår att hon är en stor källa till glädje!

    SvaraRadera
  7. Styrkekramar till dig! Känslan att vara orkeslös är jättejobbig och jag hoppas att det blir bra snart. Se till att vila ordentligt... altanen behöver inte fixas och maten kan vara enkelt!

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  8. Hoppas att du snart mår bättre Lana! Jag vet hur mycket en hund kan vara ens bästa vän. Du har verkligen klippt henne bra, så om du orkar så kan du ju fortsätta att klippa henne. Jag fixar till Pepsi också lite sådär och det får duga, även om andra kanske är av annan åsikt - haha!

    Känner också ibland att det är välbehövligt med en paus från bloggandet, det går liksom upp och ner genom livet och man kan inte alltid vara på topp och bjuda på sig själv.

    Skickar dig en jättebautastyrke KRAMIZ och hoppas att det hjälper lite i alla fall :)

    SvaraRadera
  9. Jag hoppas du haft en fin lördag! många kramar ifrån mig <3

    SvaraRadera
  10. Så mysig och fin hund du har :) jag gjorde också omelett till frukost på set som fanns hemma, rödlök och skinka blev det. Ibland tar inspirationen slut och man får vara lite lat :) vi åt middag på lokalpuben idag, slappt och lyxigt :) ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  11. Jättesöt vovve!!! Visst är det jobbigt när det blir så där orkeslöst och dant. Hoppas du återhämtar dig snart och att doktorn hittar nåt!!
    Omelett är smidigt och gott att göra!!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Åh vad mys :) Det finns verkligen jättemycket glädje att hämta hos en liten vovve :)

    SvaraRadera
  13. Ibland säger kroppen ifrån - bäst att lyssna på den då. Annars kan man köra helt slut på sig själv. Jag har latat mig i flera dagar nu. Nästa vecka blir det en massa jobb. Jag hoppas på att ha ork till det.

    Din hund är verkligen jättesöt! Kram!

    SvaraRadera
  14. Usch och fy för din icke-ork, hoppas det löser sig snarast. Alltid jobbigt att känna så.

    Men din lilla hund är ju värd tusen likes minst, sååå söt! Som en liten karamell.

    Kram kram

    SvaraRadera
  15. Åhh, skickar styrketankar! Hoppas ni får utrett vad det egentligen är så att du får känna dig pigg igen. Måste vara jobbigt det där.

    SvaraRadera
  16. Sköldkörteln kan verkligen ställa till det och hänger inte balansen med finns det inte mycket mer man kan göra än att slappna av tills man får hjälp med grunden till problemet. Hoppas det löser sig snart för dig och att det går bra på läkarbesöken! Kramar!

    SvaraRadera
  17. Men vilken liten goding! Hoppas vovven kan få dig att må lite bättre och vara lite piggare.

    Kram kram

    SvaraRadera