torsdag 8 januari 2015

Filmen om vår utbytesresa till Ryssland :)

I mitten av december åkte jag, min dotter och min pianoelev till Polevskoj/Yekaterinburg/Ryssland på utbytesresa. Där har vi medverkat i workshop, konserter, gått på museet, konserter, varit på sightseeing och upplevde mycket mycket mer i mitt underbara hemland! :)

Under samma tid har min man också varit där, men med ett bandylag, grabbar som är födda 1999 fårn Västerås/Tillberga, på en bandycup, som arrangeras tredje året i rad. Cupen har namnet efter min mans första bandytränare som bott och jobbat i vår stad Polevskoj. 

Maria, min dotter, har haft i uppgift att filma under resan. Sedan har hon gjort en jättefin film om vår resa. Så ta er tid och kolla på filmen
Hoppas det blir intressant för er att få inblick in i det "riktiga" Ryssland! :)


6 kommentarer:

  1. Väldigt roligt att se och tack för att ni delar med er. Kram!

    SvaraRadera
  2. Jätteroligt att se. Kul att ni firar Lucia med lussebullar och pepparkakor i Ryssland också. Eller var det ni som tog med er den traditionen till Ryssland? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var vi som tog med oss glögg, pepparkakor och lussebullar för att visa den traditionen för ryssar. Samma med inslag i konserten. Alla tyckte att det var jätte spännande och får se det! :)
      kram tillbaka!

      Radera
  3. Tack för att ni delade med er av er resa!
    Har aldrig varit i Ryssland men utan att ha varit där, bara läst rysk litteratur,känt starkt för Ryssland.
    Visste inte att de inte firade lucia, kul att ni kunde ta med er den traditionen! : )
    Varm hälsning, Barbro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så mycket! Då tycker jag du ska åka och turista i Ryssland nångång, tex i Sankt Petersburg! En vacker stad och ligger nära Sverige. :)

      Radera