söndag 25 januari 2015

Värmande grönsaksgryta med portabello :)

Vilken härlig helg jag har haft! Igår var vi hela dagen och shoppade, jag och dottern! Så mysigt! Det var längesedan jag shoppat ordentligt, så det kändes så skönt! Kul med nya kläder! Ska tillägga att jag shoppade allt enbart på rea. :)
Och idag hade vi en härlig promenad med maken och Dasha i solen!
Och givetvis har jag hunnit med att laga mat till veckan. Det gör jag alltid på söndagar. En av maträtterna blev en god värmande grönsaksgryta med portabello.


I grönsaksgrytan hade jag vitkål, morötter, zucchini, broccoli, paprika och portabello. Jag tillsatte också passerade tomater, kryddblandning örtagård, salt och peppar. Grytan fick stå och puttra ca 20-25 minuter.


Vilka grönsaker vill du ha i din grönsaksgryta? 

2 kommentarer: