lördag 21 februari 2015

Detox, 2015, dag 1 :)

Det är dags för detox då jag har sportlov nästa vecka. Jag ska försöka göra inlägg om hur det går för mig och lägga ut olika recept på vad jag äter och dricker varje dag.
Jag började dagen med detoxte från Pukka, med citron och kokosolja i. Sedan vid ca 9.30 gjorde jag juice på rödbetor, morötter, stjälkselleri, ingefära och grape.


Till lunch vi ca 13.00 åt jag smoothie/chiapudding. Alltså smoothie med chiafrön i som fått stå i ca 15-20 min så chiafrön svällt upp. I smoothie hade jag banan, blåbär, hallon, grönsallad, avokado och en skvätt havremjölk. Gott och mättande.


Har precis avnjutit min middag. Sallad gjord på rödbets- och morotsrester från juiceing och avokado. I sallad hade jag även olivolja, äppelcidervinäger (ofiltrerad) och örtsalt.
Än så länge är jag mätt och belåten. Får se om jag blir sugen på något senare på kvällen. Då blir det en kopp te från Pukka, smak av kanel, plus kokosolja. :)



3 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger! Och så skönt med sportlov :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vill gärna se & inspireras av din Detox!
    Jag vill själv göra en men måste vänta tills efter lovet:))
    Då kan jag ta dina tips till min detox!
    Trevlig Fortsättning på helgen och detox!

    SvaraRadera
  3. Roligt att du delar med dig av din detox. Kram!

    SvaraRadera