söndag 25 oktober 2015

Goda äppelplättar :)


Ni får fortsätta stå ut med mina mobilbilder... :(
Här är i alla fall ett mycket gott recept på Äppelplättar:
Du behöver:
7 ägg
2 äpple, rivna
1,25 - 1,5 dl kokosmjöl
1 tsk salt
1 tsk bakpulver/bikarbonat
1 tsk vitvinsvinäger
2 tsk kanel (jag tog frukostkrydda, som består av kanel, kardemumma och vanilj)
ghee/kokosolja/smör till stekning
Så här gör du:
1. Vispa ägg och tillsätt de rivna äpplen.
2. Vispa in kokosmjöl tills smeten blir klumpfri.
3. Tillsätt kryddor och salt.
4. Blanda bikarbonat/bakpulver med vinäger (jag brukar göra det i en matsked).
5. Vänd ner försiktigt i smeten.
6. Stek på medelvärmen.
Jag åt plättarna med svarta vinbär som jag tinade upp och mosade något.  Det var en mycket god smakkombination! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar